Sperret konto?

Publisert: 24/02/2020

Får du feilmelding når du prøver å betale eller overføre fra kontoen din? Årsaken kan være at du ikke har levert kundeerklæring.

Hvis du opplever at du ikke kan betale eller overføre fra kontoen din, eller at penger som er forsøkt sendt til kontoen din går i retur til avsender, betyr det at kontoen din er sperret. Årsaken kan da være at vi trenger opplysninger fra deg. Dersom dette er tilfelle, må du levere kundeerklæring. Sperren vil bli opphevet så snart som mulig etter at vi har mottatt de opplysningene vi trenger.

Banken er pålagt å innhente opplysninger om alle sine kunder. Alle kunder som må oppdatere sine opplysninger skal ha mottatt henvendelse fra oss i nettbanken, per e-post eller brev. Det ligger også informasjon om dette ute på nettsidene våre. Opplysningene leveres ved å sende inn et kundeerklæringsskjema.

Forening eller bedrift? Klikk her

Ta kontakt hvis du har spørsmål til utfylling av skjemaet.