Driftsmeldinger
Her finner du driftstatus på nettbank, mobilbank og kortsystemer.
Hvis du oppdager feil som ikke er listet her, ber vi deg sende oss en e-post.
Her finner du driftstatus på nettbank, mobilbank og kortsystemer.
Hvis du oppdager feil som ikke er listet her, ber vi deg sende oss en e-post.
Her finner du kjente driftsmeldinger. Hvis du oppdager andre feil så ta kontakt med oss.
Feltene «Betalingskode» og «Beløpet gjelder» skal kun fylles ut for beløp over 100 000 NOK. Hvis du fyller ut en av disse feltene, men ikke begge, kan det komme en feilmelding med «Beklager, teknisk feil». Du må derfor fylle ut ingen, eller begge feltene. Denne feilen vil bli rettet i senere versjon av nettbank slik at feilmeldingen blir riktig.
Mulig årsak:
-En av de obligatoriske feltene er ikke fylt ut eller feilutfylt
-Ikke alle spesialtegn godkjennes av den internasjonale SWIFT-standard som brukes av alle banker for å overføre mellom land. Hvis du har lagret mottakere i gammel nettbank med disse tegnene, må disse endres først i mottakerregisteret. Hvis ikke får du ikke gjennomført betalingen. Det er en feil som gjør at du ikke får varsel om feil bruk av ugyldige tegn når mottakeren er lagret i gammel nettbank. Gå til Meny – Betalinger – Mine mottakere og velg fanen Utland. Der kan du endre mottakeren. Denne feilen vil bli rettet i senere versjon av nettbank.
Ikke alle spesialtegn godkjennes av den internasjonale SWIFT-standard som brukes av alle banker for å overføre mellom land. Det er derfor ikke noe vi kan endre på.
Godkjente tegn i SWIFT: abcdefghijklmnopqrstuvwxyz ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ 0123456789 /-?:().,’+ og mellomrom.
Hvis du har lagret mottakere i gammel nettbank med disse tegnene, må disse endres først i mottakerregisteret. Hvis ikke får du ikke gjennomført betalingen. Det er en feil som gjør at du ikke får varsel om feil bruk av ugyldige tegn når mottakeren er lagret i gammel nettbank. Gå til Meny – Betalinger – Mine mottakere og velg fanen Utland. Der kan du endre mottakeren. Denne feilen vil bli rettet i senere versjon av nettbank.
Hvis du fyller ut en av disse feltene, men ikke begge, kan det komme en feilmelding med «Beklager, teknisk feil». Denne feilen vil bli rettet i senere versjon av nettbank slik at feilmeldingen blir riktig.
Noen kunder opplever at mottakere mangler i ny nettbank. Feilen forventes rettet i september 2024.
Det er en feil som gjør at det ikke er mulig å opprette faste oppdrag i den nye nettbanken. Feilen forventes rettet i september 2024. Ta kontakt per nettbankmelding om du ønsker å opprette et fast oppdrag.
Vi sender aldri ut SMS med lenker, ber deg om detaljer om din BankID, dine persondata eller kortdetaljer. Ta kontakt om du mottar SMS eller e-post som fremstår mistenksom og utgir seg for å være fra Cultura Bank.
Hvis du bruker Vipps med Culturakortet til netthandel og har problemer med at det ikke fungerer, ber vi deg om å slette kortet og legge det til på nytt.
Kunder med D-nummer ser ikke kontoutskrifter og andre dokumenter i nettbanken.
Kunder med D-nummer kan inntil videre skrive ut/eksportere fra kontobevegelser eller kontakte banken for kontoutskrift.
Vi beklager dette.