BankID-App erstatter BankID på mobil

Publisert: 13/07/2022

Viktig melding til kunder som bruker BankID på mobil!

BankID på mobil skal gradvis fases ut og erstattes med BankID-app. Etter 1. september 2022 vil det ikke lenger være mulig å reaktivere BankID på mobil. Det betyr at hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil.

Vi anbefaler å laste ned BankID-appen allerede nå, slik at du er klar. For å kunne aktivere BankID appen trenger du ditt BankID passord.

Hvordan komme i gang med BankID app?

  • Last ned BankID-Appen fra Google Play eller App Store.
    Du må ha IOS 12 / Android 6 eller nyere.
  • Aktiver appen. Av sikkerhetshensyn går det en time fra du starter prosessen og til du får aktivert appen. Du velger selv om du vil aktivere med BankID eller BankID på mobil, men du må også ha BankID-passordet ditt. Ta kontakt med oss dersom du har glemt BankID-passordet ditt.
  • Tillat varslinger. Dersom du tillater varslinger, blir det enklere når du bruker BankID.

Har du problemer med å aktivere appen eller har du glemt BankID passordet ditt?

Dersom du har problemer med å aktivere appen din eller har glemt BankID passordet ditt, ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg.

BankID sine nettsider kan du lese mer om bruk av BankID-app og årsaken til at BankID på mobil fases ut.