Mobilbank-illustrasjon

Nye funksjoner i mobilbanken

Publisert: 22/03/2018

Mobilbanken har fått nye funksjoner. Få nyttige tips for hvordan du kan bruke mobilbank-appen.

I mobilbanken kan du nå:

  • Logge deg på med Touch ID hvis du har fingeravtrykkleser på din telefon
  • Riste deg ut av mobilbanken! Logg av ved å riste på telefonen
  • Opprette AvtaleGiro
  • Se og opprette faste betalinger
  • Endre navn på konto
  • Lagre og slette mottakere
  • Se ny visning av betalingsavtaler
  • Kopiere og lime inn (gjelder kun for Android-telefoner)
    + en rekke mindre forbedringer.

Oppdater din mobilbank

Sjekk i app-butikken om din app er oppdatert. I desember fornyet vi våre sikkerhets-sertifikater. Hvis du ikke oppdaterer, kan du oppleve problemer med å benytte mobilbanken.

Har du ikke mobilbank?

Last ned appen her:

iPhone  Android

For privatpersoner kan mobilbanken aktiveres i appen med BankID første gang du bruker den. Hvis du ikke har BankID, kan du aktivere mobilbanken i nettbanken i menyen Innstillinger – Mobilbank. Kontakt Cultura Bank hvis du får problemer.

Du kan logge inn i mobilbanken med fødselsnummer og telefonkode. Du lager ny telefonkode i nettbanken i Mobilbank-menyen.

Systemkrav for mobilbanken

  • iPhone 4 eller eldre kan ikke benyttes til mobilbank etter 1. desember 2017.
  • Android-baserte telefoner, med operativsystem lavere enn versjon 5.00, samt uten mulighet for ytterligere oppdatering, kan heller ikke bruke mobilbanken.
  • Mobilbank for Windows Phone ble avviklet i desember 2017 og har dermed sluttet å fungere. For kunder med Windows Phone anbefaler vi å bruke nettbank på PC eller Mac.
    Bakgrunnen for endringene er at disse telefonene ikke oppfyller våre sikkerhetskrav.

Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.

Les mer om mobilbank

Spørsmål og svar om mobilbank