Viktig informasjon om eFaktura

Publisert: 09/05/2022

Har du husket å skru på tjenesten Automatisk eFaktura i nettbanken?

For å kunne motta eFaktura etter 15. mai må du ha aktivert tjenesten Automatisk eFaktura* i nettbanken. Dette gjøres under «Betalinger», «eFaktura» og «Automatisk eFaktura». Ved å aktivere denne tjenesten vil du motta eFaktura fra alle bedrifter som tilbyr det. Det er ikke lenger mulig å inngå eFakturaavtale med hver enkelt bedrift.  Dersom du ikke aktiverer tjenesten Automatisk eFaktura, vil du fra og med 15. mai 2022 motta faktura i posten eller på e-post.

Du kan reservere deg mot å få eFaktura fra en eller flere bedrifter. Du vil da motta faktura på annen måte. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg med dette.

Betaler du noen andre sin eFaktura?

Fra 15.mai 2022 vil alle eFakturaer bli sendt til den som er registrert som mottaker på fakturaen. Dersom du skal betale en eFaktura på vegne av noen andre, må den som faktisk er mottaker av regningen avtale dette direkte med eFakturautsteder.

 

Les mer om endringene på efaktura.no

*I noen nettbanker kalles tjenesten Alltid eFaktura eller Ja takk til alle